3 עובדות שיגרמו לכם לחשוב מחדש על הדרך שבה אתם מנהלים מילניאלז במשרד
המילניאלז, המילניאלים, דור ה-Y – הם ילידי 1980-2000 ומי שעתידים לתפוס או כבר תופסים את ליבת כוח האדם במשרד שלכם. עם כניסתם ללב שוק העבודה, יותר ויותר מנהלים ומנהלי HR מבחינים בשינויים מהותיים במשרד בכל הנוגע לדפוסי עבודה, אפקטיביות ניהולית, צרכים ורצונות מצד העובדים, תחלופה ועוד. כל השינויים האלו נובעים מכך שדור המילניאלז תופש מעט שונה את עולם הקריירה בחייו – הוא עובד קשה יותר, נוטה לשלב בין חיי הקריירה לחיי החברה, עצמאי, עקשן ומחפש אתגרים והזדמנויות שלאו דווקא קשורים לעבודה עצמה במשרד, המשכורת או הבנפיטס.
אנחנו לא ממציאים את הגלגל. אם תגגלו או תחפשו ביוטיוב מידע על מילניאלז במשרד, תמצאו המון מאמרים, סרטונים וטורי דעה שנוגעים לאתגרי הניהול ואתגרי השילוב הבין-דורי במשרדים. אבל היי, למה שתחפשו מאמרים במקום אחר אם ריכזנו לכם שלוש עובדות עיקריות בנושא שכבר יגרמו לכם להבין יותר את המילניאלז שמסתובבים במשרד שלכם?
תבינו למה הם שואלים “למה?”
קחו סיטואציה שככל הנראה מוכרת לכם: סיימתם לעבור על תיק ביחד בישיבה ולתת משימות לכל אחד ודרך פעולה. העובד הותיק בחדר אומר ‘אחלה’ וניגש לעבודה. העובד המילניאלי לא אומר כן כל כך מהר והוא בעיקר רוצה להבין למה. “למה שנעשה את זה דווקא ככה?”, או “למה חשוב להציג דווקא את העובדות האלו?”, “למה שלא נעשה את זה אחרת?” ועוד מגוון שאלות.
אתם עשויים להתייחס לשאלות ה’למה’ כחוסר כבוד, זלזול או בזבוז זמן. אבל זו לא כוונתם של המילניאלז. כדור סקרן שמעיד על עצמו בסקרים כי הוא קודם כל מחפש משמעות וסיפוק בעבודה (36%) ורק לאחר מכן תמלוגים כלכליים (32%) המילניאלז ינסו להיות מעורבים ככל האפשר בתהליכים באופן עמוק, אקטיבי וסקרן, כדי שיוכלו להבין את המשמעות לעומק, לפעול בתוך תמונה שלמה כאנשים עצמאיים עם ידע רחב ככל האפשר, ולא להסתפק בהנחתת משימה כ”יס מנים”.
מה זה אומר עבורכם, המנהלים?
נסו להיות תקשורתיים ככל האפשר, לייצר דיאלוג מסביב להחלטות או עובדות ולתת גשרים תובנתיים להחלטות ניהוליות שלכם. נסו לשתף את המילניאלז ככל האפשר במחשבות שלכם ולקבל יחד איתם החלטות במידת האפשר, להבין תוך כדי מה מלהיב אותם בסיפור וכיצד הם יכולים לגשת למשימה כדי לתרום לה בדרך הייחודית שלהם.
תבינו שתרבות הסטארטאפים מחלחלת גם לעולם המשפטים המילניאלי
אי אפשר למצוא הרבה קווי דמיון בין משרד מתחום המשפטים לסטארטאפ, ובכל זאת – דור המילניאל, גם עורכי הדין שבהם, גדל בתרבות הסטארטאפים ונחשף אליה בכל מקום: החל מהחברים הקרובים אליהם שהקימו סטאטראפ, עד לסצנת החללים המשותפים בשכונה ועד לחלחול תרבות הסטארטאפים לעולמות התרבות, בתי הקפה ואפילו התחביבים בשעות הפנאי שלהם. תרבות הסטארטאפים מתחילה מהאופן בו המשרד מתנהל – החל מחללים פתוחים ומרווחים, ישיבות לא שגרתיות, תשוקה רבה לעבודה, עבודת גרילה יצירתית משותפת וביטול היררכיה קלאסית, עד ליציאות מגניבות מעולם ההייטק בסגנון לבוש קז’ואלי-חוף, שולחנות פינגפונג, חדרי אוכל מפנקים ושלל בנפיטס שמילניאלז יהנו מהם. גם המודל הכלכלי והתעסוקתי שונה, בעוד שבתחום המשפטים יעברו 15-20 שנים עד שעובד יהפוך להיות שותף ושם משפחתו יתנוסס בגאון בשלט הכניסה, בסטאראטאפים נהוג לחלק מניות ואופציות על ההתחלה כדי להכניס כל עובד לעוגת ההצלחה ולתת לו תחושה שזה הבייבי שלו.
מה זה אומר עבורכם, המנהלים?
לפני שאתם קונים שולחן פינג פונג, חכו. לא חייבים לשנות את פני המשרד, כן אפשר לקחת השראה מהמודל הכלכלי שגורם לכל מילניאל להרגיש כאילו יש לו פרויקט משלו שהוא מקדם, ולהעניק להם אינסנטיבים ותמריצים כלכליים שיוכלו לעזור להם למדוד איפה הם נמצאים ועל הדרך לגרום להם להרגיש שייכות אמיתית וחלק אינטגרלי מהחברה ומתהליכי העבודה.
פידבקים, פידבקים, פידבקים.
מילניאל עובדים קשה. הם חוקרים לעומק, הם חושבים מחוץ לקופסה, הם מקדשים סיפוק מעבודה מוצלחת. בזמן שאתם מטילים עליהם משימה פשוטה – הם חושבים כיצד יוכלו לייצר אותה על הצד הטוב ביותר. לא מדובר רק ביתרון, אם כי בעסקה דו צדדית שאתם חלק ממנה: הם עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר, ואתם צריכים לראות את זה, להגיב ולהכיר בזה.
מה זה אומר עבורכם, המנהלים?
כדור שגדל עם פידבקים מיידים על כל דבר (לייקים, שיתופים, תגובות), המילניאלז לא יסתפקו בשקט או צניעות לאחר סיום תהליך עבודה. אם הם עשו עבודה טובה – הם יחכו לקבל את הקרדיט עליה ואת ההכרה. על פי רוב המחקרים, זה יניע אותם הרבה יותר מאשר העלאה במשכורת.
דבר זה תקף גם על תהליך עבודה – המילניאלז ישמחו לקבל פידבקים מפורטים ככל האפשר על משימות ותהליכים פחות טובים – כדי שיוכלו להמשיך ולשפר. הם תמיד יעדיפו מאמן מאשר מנהל.
דור ה-Y כאן כדי להישאר, ואם תוכלו להיכנס קצת יותר לראש שלהם ולשאול למה, מה מניע אותם ומה אני יכול לעשות כמנהל כדי לעורר בהם השראה מאשר לצקצק או לתת לפער הניהולי להמשיך ולגדול, תוכלו להפיק את המיטב בכל סיטואציה, ולתת למשרד שלכם ליהנות מפירותיהם יוצאי הדופן של אחד הדורות החרוצים, הסקרנים והחדשניים ביותר שקיימים כיום.
קחו נשימה בינתיים, זרקו מילה טובה למילניאל שבחדר לידכם, ונדבר בקרוב על דור ה-Z, זה כבר סיפור אחר לגמרי.