5 טיפים פשוטים שיהפכו אתכם לעורכי דין טובים יותר
כל עורך דין ותיק מוצא את עצמו משתעשע ברעיון של מכונת זמן, ותוהה לעצמו מה הוא יכול היה לעשות אחרת לאורך שנות הקריירה שלו עכשיו כשהוא חכם, מנוסה ומבין יותר. אספנו לכם כמה עצות מעוררות מחשבה…
1. תעשירו את עצמכם.
כבר עשיתם תואר במשפטים, צברתם ניסיון והרווחתם את התפקיד שלכם ביושר – אתם די מסודרים לחיים מבחינה מקצועית. אבל רגע, מה עם להמשיך ולהעשיר וללמד את עצמכם? גם אם אתם כבר לא במסגרת אקדמית ואף אחד לא מכריח אתכם, נסו ללמוד משהו חדש מדי יום והרחיבו את האופקים שלכם – גם בתוך התחום שאתם עוסקים בו וגם בתחומים שעוטפים אותו, זה גם יהפוך את העבודה שלכם למעניינת יותר ומאתגרת, גם ישמור עליכם צמאים וסקרנים, וגם יהפוך אתכם לחכמים יותר, בעלי ראיה רחבה יותר וכמובן – לעובדים שיש להם הרבה יותר מה לתרום לשולחן.
[socialpoll id=”2515863″]
2. לפני הכל – הבריאות שלכם.
הבריאות היא התשתית וגורם היסוד שלכם. קל מאד לשכוח את זה, קשה מאד כשמשהו חס וחלילה קורה. אם הבריאות שלכם תיפגע – גם העבודה. ככל שאתם יותר בריאים – אתם יותר חיוניים, מלאים באנרגיה, יצירתיים וחזקים כדי להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שעומדים בפניכם. עולם המשפטים הוא עולם לחוץ, אבל בתוך כל זה – אל תשכחו לשמור על עצמכם.
עורכי דין רבים מספרים על סטרס, לחצים וחרדות בתהליכי עבודה אינטנסיביים ומתוחים. זה בסדר לעבוד קשה, זה לא בסדר אם אתם מרגישים שזה חוצה את הגבול עבורכם.
[socialpoll id=”2516262″]
3. המשאב היחיד שהוא שיוויוני ומתכלה.
לכולם יש בדיוק את אותו הזמן, אבל כל אחד מנהל אותו אחרת. הדרך שבה אתם מנהלים את הזמן שלכם תקבע לכם הכל בקריירה. תלמדו לתעדף ולקחת החלטות חכמות. תלמדו מה שואב מכם אנרגיה מיותרת ומה אפשר לדחות, ומה צריך לתעדף אחרת.
ניהול זמן הוא עולם שלם של קבלת החלטות וככל שתהיו מודעים אליו ותנסו שיטות שונות, ככה תצליחו למצוא את הפלואו שהכי עובד לכם.
אחת השיטות הכי פשוטות היא להתחיל מלתזמן כל דבר בלוח – החל מקפה בבוקר, עד לארוחת צהריים ועד לשיחות טלפון. ככה תוכלו להסתכל על הזמן שלכם ולנתח מה שואב מכם זמן ומה אפשר לעשות אחרת.
בכל מקרה, אל תשכחו לעצור רגע ולשאול האם אני מקדיש מספיק זמן למה (יעדים, מטרות, חלומות) ולמי (משפחה, חברים) שחשובים לי.
[socialpoll id=”2516263″]
4. תשאירו רושם טוב על כל אדם, קולגה, או קשר נטוורקינג שפגשתם מהתחום.
זה נשמע קצת מצחיק, אבל האדם שישב איתכם בישיבת לקוח ל-10 דקות יוכל להיות קולגה שלכם, עובד שלכם או מעסיק שלכם או אפילו השותף שלכם בעוד כמה שנים. במיוחד כשתחום המשפטים רוחש וגועש וכולם מכירים את כולם – תמיד תשמרו על התודעה הזו ותתייחסו לכל מערכת יחסים מקצועית כמערכת יחסים ארוכת טווח שיש לשמר. תהיו נחמדים, בעלי סבלנות ותייצרו היכרות נעימה שתשאיר רושם טוב, לא חשוב על מי, על מה, או באיזו סיטואציה.
[socialpoll id=”2516264″]
5. תמיד תחשבו גדול יותר.
אחת מהמסקנות הפופולריות בקרב עובדים ותיקים היא “למה לא חשבתי גדול יותר?”
הכי קל להיכנס לטייס אוטומטי ופשוט להעביר ימי עבודה, אבל תעצרו רגע, תסתכלו מסביב. תבינו איפה אתם יכולים להניע מהלכים גדולים יותר – גם בשביל המשרד, גם בשביל עצמכם. תנסו לנטרל פחדים וללכת על דברים עד הסוף, פחות להיות מוכתבים ויותר לקחת שליטה ומושכות על היום-יום ועל הקריירה. בין אם מדובר בהעלאה, קידום או הקמה של עסק משלכם – כל עוד לא עשיתם את זה נכשלתם, אז מה איכפת לכם לנסות?
[socialpoll id=”2516265″]
לסיום מלא השראה וחזון, נשאיר אתכם עם שאלה חכמה שמייסד Paypal, פיטר ת’יאל, מציע לכל עובד מכל תחום לשאול את עצמו:
“מה היית עושה אם היית צריך להגיע לאיפה שאתה רוצה להיות בקריירה בעוד 10 שנים – בשישה חודשים בלבד?”