073-2270270

כל המידע על עולם המשפט

מרוכז במקום אחד

תוצאות סקר שכר 2023

ענף המשפט בישראל

תוצאות סקר שכר 2023

ענף המשפט בישראל

בחודשים אוגוסט וספטמבר 2023 ערכנו את סקר השכר השנתי בענף המשפט, כדי לעזור לכם ולכן להבין טוב יותר את מצבכם מול השוק. הסקר נערך בשיתוף ACC Israel, ארגון היועצים המשפטיים לישראל, והשתתפו בו 2,149 משתתפים, מתוכם מספר שיא של 801 יועצות ויועצים משפטיים בחברות. נתוני הסקר מתייחסים למצב נכון לערב המלחמה, והם רלוונטיים כיום לאור ההערכה והדיווחים כי לא בוצעו שינויים בשכר. ריכזנו לכם את התובנות המרכזיות שעלו מהסקר וכאן תוכלו להוריד את הדוח עם התוצאות המלאות. מוזמנים כמובן לשתף ולהעביר הלאה :)


את סקר השכר של היועצות ויועצים המשפטיים – כולל שכר ותנאים נלווים - תוכלו להוריד כאן.


את סקר שכר המתמחים - כולל שיטת התמחות, יתרונות, תנאים ואחוזי הישארות בעשרות משרדים - תוכלו למצוא כאן.

מי השתתף בסקר?

תוצאות הסקר

המשרדים הקטנים והבינוניים מצמצים את הפער

הסקר מציג את השכר והתנאים שניתנו עד לפרוץ המלחמה ועולה ממנו תמונה של המשך מגמת עליה בשכר עורכי דין, אך הפעם בהובלת החברות הגלובליות, שמושפעות בעיקר מההתאוששות בשווקים הבינלאומיים, והמשרדים הקטנים והבינוניים שפעלו לצמצם את הפער שנפתח מול המגה משרדים.

תחום ההייטק ממשיך להוביל

תחום ההייטק שמר על המקום הראשון ברשימת העיסוקים הרווחיים ביותר במשרדי עורכי דין. התחומים שהשכר בהם הוא הנמוך ביותר, מבין התחומים שנבדקו, הם: דיני עבודה, פלילי, נזיקין וביטוח, דיני משפחה ומעמד אישי והוצאה לפועל.

גם בחברות ההייטק מעל כולם

לתחום עיסוק החברה יש השפעה רבה על גובה השכר המשולם ליועצות והיועצים המשפטיים שעובדים בה. גם כאן, ההייטק ממשיך להוביל למרות ההאטה והאי וודאות בתעשייה.

משתלם יותר לעבוד בחברה גלובלית

בכל תפקיד ובכל ותק, יועצות ויועצים משפטיים מרוויחים בממוצע יותר בחברות גלובליות מאשר בחברות לוקאליות. הפער הזה בולט מיוחד בין חברות הנסחרות בחו"ל/דואליות לבין חברות פרטיות.

הפערים בין נשים וגברים עולים יחד עם הוותק

פערי השכר בין נשים לגברים ממשיכים במגמת צמצום, אך נותרו גבוהים. כל שהוותק עולה כך גם גדלים פערי השכר בין המינים, על אף שהיקף המשרה זהה ומספר שעות העבודה דומה.

רוצים לראות את התוצאות המלאות של הסקר? כאן תוכלו להוריד את הדוח המלא. מוזמנים לשלוח לנו שאלות, הערות או הצעות לשיפור, וכמובן להפיץ את הסקר בתקווה שיסייע לכל העובדים והמעסיקים בענף.

נתראה בסקר שכר 2024 :)